Algemene voorwaarden: de bepaling uit het onderhavige document.
Gamenodes: het bedrijf Gamenodes, hierna te noemen als GN, gevestigd te Den Haag en onderdeel van PC Servicedesk B.V. en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 83512993.
Gamenodes website: de website van GN, de domeinnaam: *.gamenodes.nl.
Abonnement: de overeenkomst waarbij één of meerdere partijen zich verbindt om gedurende een zekere tijdsperiode continu of steeds opnieuw prestaties te verrichten (O.a. hostingcontracten van 1, 3 of 12 maanden).
Account: het toegangsrecht tot het klantportaal waarmee Klant de diensten kan beheren en configureren, alsmede de configuratie(s) en de voor Klant opgeslagen bestanden zelf. Dit portal noemen wij ook wel ‘Mijn Gamenodes’.
Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie GN een overeenkomst heeft gesloten. Tevens wordt bedoeld degene die met GN daarover in onderhandeling treedt of is, alsmede diens vertegenwoordiger(s), gemachtigde(n), rechtverkrijgende(n) en erfgenamen.
Diensten: de producten en/of diensten die GN aan Klant zal leveren krechtens een overeenkomst.
Overeenkomst: Iedere overeenkomst tussen GN en Klant op grond waarvan GN diensten levert aan klant.
Schriftelijk: naast paperen geschriften ook e-mail, ticket of chat.
Artikel 2. CONTRACTSLUITING
2.1 Klant kan de diensten direct vanaf de GN website aanvragen. De overeenkomst ontstaat op het moment van verzending van de (al dan niet automatisch gegenereerde) e-mail van GN met daarin de bevestiging en acceptatie van de aanvraag.
2.2 Indien Klant een consument is, heeft Klant gedurende een termijn van veertien dagen vanaf het moment waarop de bestelling is gedaan om de overeenkomst schriftelijk, dan wel per e-mail en kosteloos te annuleren.
Artikel 3. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
3.1 Na de totstandkoming van de overeenkomst zan GN deze naar beste kunnen en onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap nakomen.
3.2 GN zal zich inspannen om kwalitatief goede en ononderbroken beschikbaarheid van diensten en daarbij behorende systemen en netwerken te realiseren, en om toegang tot door Klant hiermee opgeslagen gegevens te realiseren. GN bied echter geen garanties over kwaliteit of beschikbaarheid, tenzij anders is overeengekomen in de offerte middels een al zodanig aangeduide 'Service Level Agreement' (SLA).
3.3 Door GN opgegeven termijnen van levering hebben steeds een indicatieve strekking, behalve waar de toepasselijke SLA termijnen stelt die niet anders dan als resultaatsverbintenis kunnen worden opgevat.
3.4 Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft GN het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Eventueel hiermee verband houdende onverwachte meerkosten zijn alleen voor rekening van Klant als dat vooraf schriftelijk overeengekomen is. Deze algemene voorwaarden tevens van toepassing op de werkzaamheden die derden in het kader van de overeenkomst verrichten.
3.5 Indien zulks is overeengekomen, zal GN Klant toegang tot account verschaffen. Het account zal
toegankelijk zijn door een wachtwoord en gebruikersnaam in te voeren. Iedere actie die middels het
account van Klant of een door Klant aangemaakt account plaatsvindt, wordt geacht onder
verantwoordelijkheid en risico van Klant te zijn geschied. Indien Klant vermoedt of redelijkerwijs behoort
te vermoeden of te weten dat misbruik van een Account plaatsvindt, dient Klant dit zo spoedig mogelijk
aan GN te melden zodat deze maatregelen kan nemen.
3.6 GN zal zich beschikbaar houden voor een redelijk niveau van klantenondersteuning op afstand,
via Discord en e-mail, tijdens reguliere kantooruren, voor zover de toepasselijke SLA niet anders
bepaalt.
Alle wijzigingen in de Overeenkomst, hetzij op verzoek van Opdrachtgever, hetzij als gevolg van
het feit dat door welke omstandigheden dan ook een andere uitvoering noodzakelijk is, worden
wanneer daaraan extra kosten verbonden zijn als meerwerk beschouwd en voor zover daaruit minder
kosten bestaan als minderwerk. Deze worden overeenkomstig gefactureerd aan Opdrachtgever.
Artikel 4. VERPLICHTINGEN VAN KLANT
4.1 Klant is gehouden al datgene te doen en laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om een
tijdige en juiste uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken. In het bijzonder draagt Klant er zorg
voor dat alle gegevens waarvan GN aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs
behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Diensten, tijdig aan GN worden
verstrekt. De termijnen waarbinnen GN de Overeenkomst dient uit te voeren, vangt niet eerder aan dan
nadat alle gevraagde en benodigde gegevens door GN zijn ontvangen.
4.2 Indien klant weet of kan vermoeden dat GN bepaalde (extra) maatregelen zal moeten treffen
om aan diens verplichtingen te kunnen voldoen, zal Klant GN daarvan onverwijld op de hoogte stellen.
Deze verplichtingen geldt bijvoorbeeld als Klant weet of behoort te voorzien dat er een buitengewone
plek in belasting van de systemen van GN zal ontstaan, die in enige waarschijnlijkheid onbereikbaarheid
van de Diensten zou kunnen veroorzaken. Dit geldt temeer indien Klant weet dat er ook Diensten aan
anderen worden geleverd via dezelfde systemen als die GN gebruikt om Diensten aan klant te leveren.
GN zal er na waarschuwing alles aan doen om onbereikbaarheid van de Diensten te voorkomen. Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is overeengekomen,
kunnen alle redelijke extra kosten die daarbij worden gemaakt, in rekening worden gebracht aan Klant.
Klant mag de Diensten in geen geval gebruiken voor Toepassing met Verhoogd Risico.
Indien klant voor het specifieke gebruik dat hij aan de Diensten geeft of beoogt te geven enige
vergunningen of andere toestemming van overheidsinstanties of derden nodig heeft, dient Klant er zelf
zorg te dragen voor het verkrijgen daarvan. Klant garandeert en opzichte van GN dat hij alle
vergunningen en/of toestemmingen bezit die noodzakelijk zijn voor het gebruik van de Diensten door
Klant.
Artikel 5. GEDRAGSREGELS EN NOTICE/TAKEDOWN
5.1 Het is Klant verboden om met gebruikmaking van de Diensten de Nederlandse of andere op
Klant of GN van toepassing zijnde wet- of regelgeving te schenden of om inbreuk te maken op de rechten
van anderen.
5.2 Het is (of dit nu legaal is of niet) door GN verboden om met gebruikmaking van de Diensten
Materialen aan te bieden of te verspreiden die:
5.2.1 Onmiskenbaar primair bedoeld zijn om anderen behulpzaam te zijn bij het schenden van de
rechten van derden, zoals websites met (uitsluitend of voornamelijk) hacktools of uitleg over
computercriminaliteit die kennelijk is bedoeld om de lezer in staat te stellen de omschreven criminele
gedragingen te (doen) plegen en niet om zich daartegen te kunnen verdedigen;
5.2.3 Kinderpornografie of bestialiteitspornografie bevatten of er kennelijk op zijn gericht om
anderen te helpen dergelijke materialen te vinden;
5.2.4 Een schending van de persoonlijke levenssfeer van derden opleveren, waaronder in ieder geval
maar niet uitsluitend begrepen het zonder toestemming of noodzaak verspreiden van
persoonsgegevens van derden of het herhaaldelijk lastigvallen van derden met door dezen ongewenste
communicatie;
5.2.5 Hyperlinks, torrents of verwijzingen bevatten met (vindplaatsen van) materialen dat
onmiskenbaar inbreuk maakt op auteursrechten, naburige rechten of portretrechten;
5.2.6 Ongevraagde commerciële, charitatieve of ideële communicatie bevat;
5.2.7 Kwaadaardige inhoud zoals virussen of spyware bevat.
5.3 Het verspreiden van pornografische Materialen middels de Diensten is niet toegestaan.
5.4 Klant onthoudt zich ervan overige klanten of internetgebruikers te hinderen of schade toe te
brengen aan systemen of netwerken van GN of overige klanten. Het is Klant verboden processen of
programma’s, al dan niet via de systemen van GN op te starten waarvan Klant weet of redelijkerwijs kan
vermoeden dat zulks GN, haar klanten of internetgebruikers hindert of schade toebrengt.
5.5 Indien naar het oordeel van GN hinder, schade of een ander gevaar ontstaat voor het
functioneren van de computersystemen of het netwerk van GN of derden en/of van de dienstverlening
via internet, in het bijzonder door overmatig verzenden van e-mail of andere gegevens, slecht beveiligde
systemen of activiteiten van virussen, Trojans en vergelijkbare software, is GN gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar af te wenden dan wel te
voorkomen.
5.6 Wanneer GN een klacht ontvangt over overtreding van dit artikel door Klant, of zelf constateert
dat hiervan sprake lijkt te zijn, zal GN Klant zo snel mogelijk op de hoogte stellen van de klacht of
overtreding. Klant zal zo spoedig mogelijk een reactie geven, waarna GN zal besluiten hoe te handelen.
5.7 Indien GN van oordeel is dat sprake is van een overtreding, zal zij de toegang tot het
betreffende Materiaal blokkeren, echter zonder dit Materiaal definitief te verwijderen (tenzij dit
technisch onmogelijk blijkt, in welk geval GN een backup zal maken). GN zal zich inspannen om daarbij
geen overige Materialen te raken. GN zal Klant zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen van genomen
maatregelen.
5.8 GN is te alle tijde gerechtigd om aangifte te doen van geconstateerde strafbare feiten. Voorts is
GN gerechtigd om naam, Adres en andere identificerende gegevens van Klant af te geven aan een derde
die klaagt dat Klant inbreuk maakt op diens rechten of deze Algemene Voorwaarden, mits de juistheid
van die klachten redelijkheid voldoende aannemelijk is en de derde een duidelijk belang heeft bij afgifte
van de gegevens.
5.9 Hoewel GN ernaar streeft om zo redelijk zorgvuldig en adequaat mogelijk op te treden na
klachten van Klant, is GN nimmer gehouden tot vergoeding van schade als gevolg van maatregelen als
bedoeld in dit artikel.
5.10 Het is Klant toegestaan om de Diensten door te leveren (te “resellen”), echter uitsluitend in
combinatie met of als onderdeel van de eigen producten of diensten van Klant en zonder de naam van
GN als toeleverancier of onderaannemer kenbaar te maken. Klant dient GN te vrijwaren van alle claims
door zijn afnemers. GN mag ook bij overtredingen van deze algemene voorwaarden door die afnemers
onverkort optreden.
Artikel 6. AANVRAAG VAN DOMEINNAMEN
6.1 Aanvraag, toekenning en eventueel gebruik van een domeinnaam zijn afhankelijk van en zijn
onderworpen aan de geldende regels en procedures van de desbetreffende registrerende instanties,
zoals de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) bij .nl-domeinnamen. De desbetreffende
instantie beslist over de toekenning van een domeinnaam. GN vervult bij de aanvraag slechts een
bemiddelende rol en geeft geen garantie dat een aanvraag ook wordt gehonoreerd.
6.2 Klant kan uitsluitend uit de bevestiging van GN, waarin vermeld wordt dat de gevraagde
domeinnaam is geregistreerd, het feit van registratie vernemen. Een factuur voor registratiekosten is
geen bevestiging van registratie.
6.3 Klant vrijwaart en houdt GN schadeloos voor alle schade die verband houdt met ( het gebruik
van) domeinnaam namens of door Klant. GN is niet aansprakelijk voor het verliezen door Klant van diens
recht(en) op een domeinnaam of voor het feit dat de domeinnaam tussentijds door een derde wordt
aangevraagd en/of verkregen, behoudens in geval van opzet of bewuste roekeloosheid van Klant.
6.4 Klant dient zich te conformeren aan de regels die registrerende instanties stellen voor
aanvraag, toekenning of gebruik van een domeinnaam. GN zal naar deze regels verwijzen tijdens de
registratieprocedure.
6.5 GN heeft het recht de domeinnaam ontoegankelijk of onbruikbaar te maken, dan wel op haar
eigen naam te (doen) plaatsen wanneer Klant aantoonbaar in gebreke blijft bij de nakoming van de
Overeenkomst, zulks echter uitsluitend voor de duur dat Klant in gebreke is en uitsluitend na verloop
van een redelijke termijn tot nakoming gesteld in een schriftelijke ingebrekestelling.
6.6 In geval van ontbinding van de Overeenkomst wegens wanprestatie van Klant is GN gerechtigd
een domeinnaam van Klant op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.
Artikel 7. OPSLAG- EN DATALIMIETEN
7.1 Er is geen maximum aan de hoeveelheid opslagruimte of dataverkeer per maand die Klant mag
of feitelijk kan gebruiken in het kader van de Diensten.
7.2 Indien Klant excessief veel opslagruimte of dataverkeer gebruikt, zal GN contact opnemen met
Klant om een passende oplossing te vinden.
Artikel 8. RECHTEN VAN INTELLECTUEEL EIGENDOM
8.1 Alle rechten van intellectueel eigendom op alle in het kader van de Overeenkomst door GN
ontwikkelde of ter beschikking gestelde Materialen berusten uitsluitend bij GN of diens licentiegevers.
8.2 Klant verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten en bevoegdheden die in deze Algemene
Voorwaarden, de Overeenkomst of anderszins Schriftelijk expliciet worden toegekend en voor het
overige zal Klant deze Materialen niet verveelvoudigen of openbaar maken. Voornoemde lijdt
uitzonderingen indien onmiskenbaar per abuis is nagelaten aan Klant zo’n recht op uitdrukkelijke wijze
te verstrekken. Afgifte van broncode van Materialen is echter te allen tijde alleen verplicht indien
expliciet overeengekomen.
8.3 Tenzij indien en voor zover Schriftelijk anders is overeengekomen, is het Klant niet toegestaan
enige aanduiding omtrent auteursrechten, merken, handelsnamen of andere rechten van intellectueel
eigendom uit deze Materialen te verwijderen of te wijzigen, daaronder begrepen aanduidingen omtrent
het vertrouwelijk karakter en geheimhouding van de Materialen.
8.4 Het is GN toegestaan technische maatregelen te nemen ter bescherming van diens Materialen.
Indien GN door middel van technische bescherming deze Materialen heeft beveiligd. Is het Klant niet
toegestaan deze beveiliging te verwijderen of te ontwijken, behalve indien en voor zover de wet
dwingend het tegendeel bepaald.
Artikel 9. PRIJZEN
9.1 Tenzij bij een bedrag uitdrukkelijk anders is vermeld zijn alle door GN genoemde prijzen
exclusief omzetbelasting en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
9.2 Indien een prijs is gebaseerd op door Klant verstrekte gegevens en deze gegevens blijken
onjuist te zijn, dan heeft GN het recht de prijzen hierop aan te passen, ook nadat de Overeenkomst
reeds tot stand is gekomen.
9.3 Indien de Overeenkomst een Abonnement betreft, is GN gerechtigd de gehanteerde tarieven
eenmaal per jaar te wijzigen.
9.4 Voor prijswijziging gelden dezelfde voorwaarden en procedures als voor wijziging van de
Diensten en van deze Algemene Voorwaarden.
Artikel 10. BETALINGSVOORWAARDEN
10.1 GN zal de door Klant verschuldigde bedragen aan Klant factureren. GN mag daarbij
elektronische facturen uitreiken. GN heeft het recht om periodiek verschuldigde bedragen voorafgaand
aan de leveringen van de Dienst in rekening te brengen.
10.2 De betalingstermijn van een factuur is 14 dagen na factuurdatum, tenzij Schriftelijk anders is
overeengekomen.
10.3 Indien Klant na 14 dagen na de betalingstermijn nog niet volledig heeft betaald, is hij
automatisch in verzuim zonder dat hiervoor ingebrekestelling is vereist.
10.4 Indien Klant in verzuim is, heeft dat de volgende consequenties:
10.4.1 Over het openstaande bedrag is de wettelijke rente verschuldigd, of 2% per maand als dat hoger
is;
10.4.2 De voor Klant gehoste servers en andere Materialen mogen ontoegankelijk worden gemaakt
totdat de openstaande bedragen, rente en dergelijke zijn voldaan.
10.5 Tenzij Klant een consument is, is beroep door Klant op opschorting, verrekening of aftrek niet
toegestaan.
10.6 In geval Klant enige verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt, is GN zonder enige
ingebrekestelling gerechtigd naast opschorting van Diensten geleverde goederen terug te nemen,
onverminderd het recht van GN op vergoeding van schade, gederfde winst en interest.
Artikel 11. AANSPRAKELIJKHEID
11.1 GN is in het kader van de totstandkoming of uitvoering van de Overeenkomst niet aansprakelijk
behoudens in de gevallen hieronder genoemd, en ten hoogste tot de daarbij vermelde limieten.
11.2 De totale aansprakelijkheid van GN voor schade geleden door Klant als gevolg van een
toerekenbare tekortkoming in de nakoming door GN van zijn verplichtingen onder de Overeenkomst,
daaronder uitdrukkelijk ook begrepen iedere tekortkoming in de nakoming van een met Klant
overeengekomen garantieverplichting, dan wel door een onrechtmatig handelen van GN, diens
werknemers of door hem ingeschakelde derden, is per gebeurtenis dan wel een reeks van
samenhangende gebeurtenissen beperkt tot een bedrag gelijk aan het totaal van de vergoedingen
(exclusief BTW) die Klant onder de Overeenkomst verschuldigd zal raken, of, indien de Overeenkomst
een duur heeft van meer dan zes (6) maanden, een bedrag heeft betaald. In geen geval zal echter de
totale vergoeding voor directe schade meer bedragen dan tienduizend (10.000) euro (exclusief BTW).
11.3 GN is uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst,
gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
11.4 GN is niet verantwoordelijk voor het maken van back-ups en eventuele data verliezen. Deze
verantwoordelijkheden liggen geheel bij de klant.
11.5 De aansprakelijkheid van GN wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de
Overeenkomst ontstaat slechts indien Klant GN onverwijld en deugdelijk Schriftelijk in gebreke stelt,
stellende daarbij een redelijke termijnen ter zuivering van de tekortkoming, en GN ook na die termijn
toerekenbaar in de nakoming van zijn verplichtingen tekort blijft schieten.de ingebrekestelling dient een
zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat GN in staat is adequaat
te reageren. De ingebrekestelling dient binnen 30 dagen na de ontdekking van de schade te zijn
ontvangen door GN.
11.6 De in dit artikel bedoelde uitsluitingen en beperkingen komen te vervallen indien en voor zover
de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de bedrijfsleiding van GN.
11.7 Klant is jegens GN aansprakelijk voor schade die door een aan hem toerekenbare fout of
tekortkoming is ontstaan. Klant vrijwaart GN tegen aanspraken betreffende het bij de gebruikmaking van
de Diensten door of met toestemming van Klant niet naleven van de gedragsregels in artikel. Deze
vrijwaring geldt ook ten aanzien van personen die weliswaar geen werknemers van Klant zijn maar de
Diensten desalniettemin onder de verantwoordelijkheid of met toestemming van Klant hebben gebruikt.
Artikel 12. OVERMACHT
12.1 Geen van de partijen kan tot nakoming van enige verplichting worden gehouden indien een
omstandigheid die buiten de macht van partijen ligt en die bij het sluiten van de Overeenkomst niet
reeds kon of had moeten worden voorzien, iedere redelijke mogelijkheid tot nakoming teniet doen.
12.2 Onder overmacht worden mede (maar niet uitsluitend) verstaan: storingen van publieke
infrastructuur die normaliter voor GN beschikbaar is, en waar de levering van de Diensten van
afhankelijk is, maar waarover GN geen feitelijke macht of contractuele nakoming verbintenis kan
uitoefenen, zoals de werking van de registers van IANA, RIPE of SIDN, en alle netwerken in het internet
waar GN geen contract mee heeft gesloten; storingen in infrastructuur en/of Diensten van GN die zijn
veroorzaakt door computercriminaliteit bijvoorbeeld (D)DOS-aanvallen of al dan niet succesvolle
pogingen om de netwerkbeveiliging of systeembeveiliging te omzeilen; Gebrekkigheid van zaken,
apparatuur, programmatuur of andere bronmateriaal waarvan Klant het gebruik heeft voorgeschreven;
overheidsmaatregelen; staking; oorlogen; terroristisch aanslagen en binnenlandse onlusten.
12.3 Indien een overmacht situatie langer dan drie maanden duurt, heeft elk der partijen het recht
om de overeenkomst Schriftelijk te ontbinden. Hetgeen reeds op grond van de overeenkomst
gepresteerd is, wordt in dat geval naar verhouding afgerekend, zonder dat partijen elkaar overigens iets
verschuldigd zullen zijn.
Artikel 13. GEHEIMHOUDING
13.1 Partijen zullen informatie die zij voor, tijdens of na de uitvoering van de Overeenkomst aan
elkaar verstrekken, vertrouwelijk behandelen wanneer deze informatie is gemarkeerd als vertrouwelijk
of wanneer de ontvangende partij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat de informatie
vertrouwelijk bedoeld was. Partijen leggen deze verplichtingen tevens op aan hun werknemers alsmede
aan door hen ingeschakelde derden ter uitvoering van de Overeenkomst.
13.2 GN zal geen kennis nemen van gegevens die Klant opslaat en/of verspreidt via de systemen van
GN, tenzij dit noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de Overeenkomst of GN daartoe verplicht is
krachtens een wettelijke bepaling of gerechtelijk bevel. In dat geval zal GN zich inspannen de
kennisname van de gegevens zo veel mogelijk te beperken, voor zover dit binnen haar macht ligt.
13.3 De verplichting tot geheimhouding blijft ook bestaan na beëindiging van de Overeenkomst om
welke reden dan ook, en wel voor zolang als de verstrekkende partij redelijkerwijs aanspraak kan maken
op het vertrouwelijke karakter van de informatie.
Artikel 14. DUUR EN OPZEGGING
14.1 De duur van de Overeenkomst die tijdsspanne die nodig is om de Diensten te leveren. Indien de
Overeenkomst een Abonnement is, is deze aangegaan voor een termijn van een jaar.
14.2 Indien een vaste looptijd voor het Abonnement is afgesproken, mogen partijen de
Overeenkomst tussentijds beëindigen met een opzegtermijn van 60 dagen.
14.3 Voordat het Abonnement afloopt, krijgt Klant een verzoek of deze wil verlengen, voor een door
GN aangegeven termijn. Alleen als Klant aangeeft dat te willen, wordt de Overeenkomst verlengd.
14.4 GN mag de Overeenkomst per direct Schriftelijk opschorten of opzeggen indien ten minste één
van de volgende bijzondere gronden van toepassing is:
14.4.1 Klant is in verzuim met betrekking tot een wezenlijke verplichting;
14.4.2 Het faillissement van Klant is aangevraagd;
14.4.3 Klant heeft surseance van betaling aangevraagd;
14.4.4 De activiteiten van Klant worden beëindigd of geliquideerd.
14.5 Indien GN de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet
en de Overeenkomst, met inbegrip van de aanspraak op betaling voor de Diensten die zijn opgeschort.
14.6 Indien de Overeenkomst wordt beëindigd of ontbonden, zijn de vorderingen van GN op Klant
onmiddellijk opeisbaar. In geval van ontbinding van de Overeenkomst blijven reeds gefactureerde
bedragen voor verrichte prestaties verschuldigd, zonder enige verplichting tot ongedaan making. In het
geval van ontbinding door Klant mag Klant uitsluitend dat deel van de Overeenkomst ontbinden dat nog
niet door GN is uitgevoerd. Indien de ontbinding aan Klant toerekenbaar is, heeft GN recht op vergoeding
van de schade die daardoor direct en indirect ontstaat.
Artikel 15. PROCEDURE NA BEËINDIGING
15.1 Na beëindiging van de Overeenkomst, als gevolg van opzegging dan wel ontbinding, mag GN het
Account van Klant onmiddellijk opheffen en zal GN de voor Klant opgeslagen gegevens zo snel mogelijk
wissen. GN is niet verplicht in dat geval Opdrachtgever een kopie van deze gegevens te verschaffen.
15.2 Het wissen van voor Klant opgeslagen gegevens gebeurt altijd zonder speciale voorzorgen om
het wissen onomkeerbaar te maken. Dit betekent dat er bijvoorbeeld op ‘delete’ wordt gedrukt in een
(standaard) besturingssysteem.
Artikel 16. RANGORDE EN WIJZIGINGEN VOORWAARDEN
16.1 GN behoudt zich het recht voor de Diensten en deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan
te vullen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten met inachtneming van
een termijn van 30 dagen na bekendmaking van de wijziging.
16.2 Wijzigingen worden bekendgemaakt per e/mail aan Klant, of per papieren post, of andere
kanaal waarvan GN kan bewijzen dat de bekendmaking is aangekomen bij Klant. Niet-inhoudelijke
wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te alle tijde worden doorgevoerd en behoeven geen
berichtgeving.
16.3 Indien klant een wijziging niet wil accepteren, dient Klant dit binnen twee weken na
bekendmaking Schriftelijk gemotiveerd mede de delen aan GN. GN kan daarop de wijziging
heroverwegen. Indien GN daarop de wijziging niet intrekt, kan Klant tot de datum waarop de nieuwe
voorwaarden van kracht worden, de overeenkomst beëindigen tegen deze datum.
16.4 Bepalingen die op specifieke Diensten betrekking hebben, gaan als zij van toepassing zijn, voor
boven algemene bepalingen die op alle diensten betrekking hebben. Nadere afspraken tussen GN en
Klant prevaleren alleen dan boven de Algemene Voorwaarden indien deze Schriftelijk zijn en indien dat
uitdrukkelijk is bepaald, of onmiskenbaar de bedoeling van beide partijen was.
Artikel 17. OVERIGE BEPALINGEN
17.1 Op de Overeenkomst is Nederlandse recht van toepassing.
17.2 Voor zover door de regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle
geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de
bevoegde Nederlandse rechter voor het arrondissement waarin GN gevestigd is.
17.3 Indien enige bepaling uit de Overeenkomst nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de
gehele overeenkomst aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en)
vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke
Overeenkomst en Algemene Voorwaarden gestalte wordt gegeven.
17.4 Informatie en mededelingen, inclusief prijsaanduidingen, op de GN website zijn onder
voorbehoud van programmeer- en typefouten. In geval van enige inconsistentie tussen de Website en
de Overeenkomst prevaleert de Overeenkomst.
17.5 De logfiles en overige al dan niet elektronische administratie van GN vormen volledig bewijs van
stelling van GN en de door GN ontvangen of opgeslagen versie van enige (elektronische) communicatie
geldt als authentiek, behoudens tegenbewijs te leveren door Klant.
17.6 Partijen stellen elkaar steeds onverwijld Schriftelijk op de hoogte van enige wijzigen in naam,
postadres, e-mailadres, telefoonnummer en desgevraagd bank- of gironummer.
17.7 Iedere partij is slechts gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te
dragen aan een derde met voorafgaande Schriftelijke toestemming van de andere partij. Deze
toestemming is echter niet nodig in geval van bedrijfsovername of overname van de meerderheid van
de aandelen van de betreffende partij.